چهاردیواری
Texture
حتما
میدانید texture
چیه.الان میخواهیم یك چهار دیوتری بسازیم و روی دیوارهاش چند تصویر به عنوان texture قرار دهیم.
اولین كار
اینه كه چهارتادیوار رو تعریف كنیم.
set(gca,'box','on')
زائیه دید
را تنظیم كرده و برچسب گذاری میكنیم.
view(45,45)
xlabel('x')
ylabel('y')
zlabel('z')
قشنگ كار
به اینه كه شما هم بتوانید انجامش بدید پس از تصاویری كه در خود مطلب وجود دارد
استفاده میكنم.
load clown
حالا با
دستور surface
دیوارها را تعریف میكنیم.
h=surface([0
1],[0 0],[0 0;1 1]);
و بعد
تصویر مورد نظر را به صورت texture
بر روی سطح قرار میدهیم.
set(h,'cdata',X,'FaceColor','texturemap')
مثل اینكه
تصویر وارونه است.
set(h,'cdata',flipud(X))
بقیه
تصاویر را نیز به همین ترتیب بر روی دیوار قرار میدهیم.
surface([0 1],[1 1],[0 0;1
1],flipud(X),'FaceColor','texturemap')
load spine
surface([0 0],[0 1],[0 1;0
1],(X),'FaceColor','texturemap')
load flujet
surface([1 1],[0 1],[0 1;0
1],(X),'FaceColor','texturemap')
یك مقدار
رنگش بده
load clown
colormap(map)
اینم یه
دور درجا به افتخار جمع
for i=0:360
view(45-i,45)
drawnow
end